teisipäev, 27. november 2012

Esmaspäev, teisipäev

Esmaspäeval algas siis uus rütm nii laste kui minu jaoks. Olime ju kõik 10 päeva mõnusalt puhanud ja üksteise olemasolu peaaegu et unustanud. Hommikul oli Eviel kool, meie Graemega veetsime aega koos. Lõunauinakut magasid mõlemad jälle korralikult ning kella neljast sai mu tööpäev juba läbi. Kuidagi väga kiirelt läks.

Laste uinaku ajal tegelesin oma hispaania keelega, sest eelmisel nädalal jäi ju koolis käimata, niisiis pidin tagant järgi õppima nii eelmise tunni asjad kui ka sellesse tundi vajalikud. Sain isegi päris hästi hakkama ja tunnis selgus, et isegi liiga hästi, tegin need asjad ka ära, milleni nemad tunnis ei jõudnud.

Muidugi ei puudunud päevast Skype vestlus Killu ja Alvariga, muutuvad juba iga päevasteks. Täna just arutasime, et ma oleks nagu külas neil, nemad vaatasid vahepeal mingeid saateid, mina vaatasin ja kuulasin ka. Nii tore.

Seega siis õhtupoolikul läksin kooli. Evie küsis enne üle, kas mul õpik on ja kas mul pastakas on ja kas ma veepudeli võtsin kaasa. Väga terane tüdruk. Näidanud talle kõik asjad ette, sain lõpuks loa minna. Haha. Jõudsin vist rekordvara kooli, alati ma jooksen sinna viimasel minutil, seekord sain rahulikult vantsida. Tund algas minu kõnega, pidin kirjeldama oma elu esimesi tänupühasid ja rääkima, mis toit mulle kõige rohkem maitses. Meil on klassis alati väga sõbralik õhkkond ja see meeldib mulle, pinget ei ole kunagi, kui rääkima peab.

Näiteks eilses tunnis pidime oma maja kirjeldama ja ma isegi suutsin selle humoorikalt ära lahendada, sest ma teadsin, et minu naljad on ka teistele naljakad (k.a õpetajale). Ühesõnaga, meeldib see asi mulle iga tunniga üha rohkem. Ja peale naljade me ikka õpime ka - näiteks nüüd oleme me jõudnud numbriteni üle saja. Muidu tore lugu küll, aga mina tean ikka ainult veintiuno sõna, mis tähendab 21, sest see oli esimene, mille ma pidin ära õppima, haha.

Pärast kooli läksin koju ja jõudsin erakordselt vara ka sinna, nägin isegi Gossipgirli lõpu ära, aga kuna vahepeal sada osa vahele on jäänud, polnud sellest mingit kasu. Lõpuks olin ma veel hullult väsinud ka ja veidi pärast keskööd läksingi magama.

Täna hommikul ärkasin kella 11 ajal. Selline tunne, et tahaks veel ja veel. Alustasin tööd 12.30 ja kell 13 läks Graeme magama, kell 13.30 Evie ka. Ajasin mõlemad kell viis üles. Sellised magamismeistrid mul. Unemati on vist maja liivaga üle puisanud. Pärast magamist panime kiirelt riidesse ja läksime McDonaldsisse, lapsed isegi sõid normaalselt, mina jäin seekord jäätise peale ja see ka ei maitsenud. Juhuslikult kohtasime seal ka Ianit, kes siis meiega veidi juttu jäi rääkima ning hiljem läksime laiali.

Kodus oli vanniring, muidugi terve vannituba jälle läbimärg ja lapsed rõõmsad. Pidžaamad selga ja kuigi Evie veel üritas tiba enne üheksat Lottet välja kaubelda, jäi see ära ja panin nad magama. Ise vestlesin siis veidi Bennyga ja Otiga, sõpru igast maailma kaarest. Töö lõpetasin pool kümme ning siis oma tuppa lebosse ära.

Kui koolibuss lapsi peale korjab, tulevad külje pealt stop märgid välja ja autod peavad seisma jääma, et kuskilt ootamatult laps tee peale ei hüppaks.

Tegin ise endale riisiputru, igatsesin putru nii nii väga.

Leidsin mütsi üles, ei jõua oodata, millal pähe saab panna

Kolmas laps tuli lihtsalt meie lauda, Graeme andis talle õuna ja friikartuleid, haha.
Ja nüüd lõpetuseks kirjutan mõnest asjast, mida on mult korduvalt küsitud.

1) Pildid lastest - laste piltide lisamine blogisse ei ole programmi poolt keelatud, see on vanemate ja au-pairi vaheline asi. Ja minu vanemad lubasid seda teha. Kes algusest peale on blogi lugenud, ilmselt märkas, et esimese pere lastest pole mul ühtegi pilti. Nemad ei lubanud. Seega ei ole mõtet kellegi teise blogisse kommentaariks kirjutada, et mulle ei lähe reeglid korda.

2) Pere poolt antavad asjad - mina sain perelt auto ja telefoni, oleksin saanud ka arvuti, aga mul oli enda oma kaasas. See aga ei ole reegel, et kõik saavad. Tean päris mitmeid tüdrukuid, kellel neid ei ole. Telefon üldiselt üritatakse anda, aga paljud ajavad asja näiteks lauatelefoniga ära. Auto kasutamine on üldse privileeg, minu kandis pigem tüdrukutel ei ole autot.

3) Palk - see on USA valitsuse poolt paika pandud ja on 195,75$ nädalas, kuid sellele saab lisada preemiaid või toetusi. Sellest vähem maksta ei tohi. Maksma peaks iga nädal, aga minu tutvusringkonnas on palju neid, kellele makstakse 2x või 1x kuus. Minul on lisaks kütusetoetus ja telefoniarve makstakse kinni.

4) Koolis käimine - koolis võib käia ükskõik kui palju, õppida ükskõik mida. Programm nõuab 6 creditit aastas ning pere maksab 500$. Sa võid endale rohkem tunde võtta, kallimaid kursuseid, sellisel juhul üldiselt maksad ise (kuigi on ka peresid, kes ülemineva summa maksavad).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar