kolmapäev, 26. detsember 2012

20 küsimust ja vastust

Täna siis sai järjekordsed 20 küsimust täis, vastan siis need ära, nagunii olen mingis kirjutamise meeleolus tänasel päeval. Aitäh neile, kes küsinud on.

1. Milline on ameeriklaste reaktsioon olnud, kui sa oled öelnud, et sa oled Eestist, mida nad Eestist teavad ja kas mõni on ka midagi naljakat Eesti kohta öelnud ? 

Enamasti teavad kõik, et Eestis on külm. Ja see kipubki ainus teadmine olema. Kui ma ütlen, et olen Eestist, on üsna tavapärane küsimus, et kus see on. Üldiselt aitab hädast välja Soome, mida kõik millegi pärast teavad. 

Näiteks küsis Rob mu käest, kas Eestis tehakse ikka veel manuaalautosid. Ta vist mõtles rohkem üldiselt, aga tema jaoks oli üllatus, et me peame lubasid tegema manuaalkäigukastiga (jah, ma tean, et saab ka automaadilube teha, aga enamik seda ei tee). 

2. Kas näitaksid pilti siis sellest eelmisest au-pairist?




See on üks mu lemmikuid pilte temast. 


3. Kes Su lemmik oli sel hooajal x-factoris ja miks? Raudselt meeldis see Emblem3 ka Sulle, see meeldis kõikidele naistele.

Minu lemmik oli Diamond White, aga tema kukkus poole pealt välja ja siis hoidsin pöialt Carly Rose Sonenclarile. Emblem3 oli küll nunnude kuttidega ja nad olid meelelahutuse poole pealt väga lahedad, aga võitjaks neid poleks tahtnud.

4. Mis teema Sul Justin Bieberiga on?

Haha, ei ole mingit teemat. Minu meelest väga andekas poiss.

5. Kas Sul Eestisse poiss-sõpra ootama ei jäänud? 

Ei.

6. Kust nii odavad lennupiletid leidsid?

www.rumbo.com. Minu hinnad olid üheotsa piletid. Selle lehekülje point on see, et mõnikord on odavam võtta ühe otsa kaupa, võid odavamalt saada kui pannes round-trip.
7. Mida praeguse seisuga pead parimaks, mille oled saanud Ameerikasse tulles?

Kindlasti keeleoskus. Ja tegelikult enesekindlus ja iseseisvus samuti.

8. Kas tunned end kodusemalt eesti või inglise keeles?

Ma ei teagi miks, aga see küsimus ajas nii naerma. Mu ema keel on ikka eesti keel, niisiis tunnen selles end kodusemalt ka.

9. Vastasid eelmisel korral, et näed oma tulevikku USAs, aga samas jäi pikendamise vastusest mulje, et Sa esialgu sinna ei jää. Millised su plaanid on?

Ma näengi enda tulevikku USAs, praegu vähemalt ja karjääri mõttes. Pikendamise kohta ei tea ma midagi, eks paistab. Ja plaanid hoian ka enda teada.

10. Mida Eestist kõige rohkem igatsed?

Pere ja sõpru. Kõik muud asjad on asendatavad, nagu näiteks toidud ja muud kaubad, aga oma kalleid inimesi ei asenda mitte kuidagi.

11. Sul on Facebookis suhtestaatus hõivatud. Kas see tähendab, et Sul on USAs keegi?

Ei ole suhtestaatus hõivatud. 

12. Kas võiksid abielluda ameeriklasega? Kas riiki saamiseks või ka tõelise armastusega?

Kui aus olla, olen ma kolm abieluettepanekut juba saanud. Haahaa. Riiki saamiseks ma abielluma ei hakkaks, kui tõelise armastuse leian, siis kindlasti mõtleksin selle peale.

13. Mida kinkisid perele jõuludeks? Mida pere Sulle kinkis?

Mina kinkisin hostisale snäkikanistri, hostemale käevõru, Eviele Disney t-särgi, tema nimega käeketi, pezi kommid, Gramele Disney T-särgi, "The cars" joogitopsi, pezi kommid ja fotoaparaadi. 

Pere kinkis mulle kinkekaardid Targetisse ja Friday's restorani.

14. Kas pere maksab kogu su kütuse kinni või ainult selle, mis kulub su töökohustuste hulka? Kui palju ringi sõidad ja kui suur summa kuus kütuse peale kulub? Ja kui mäletad, siis kui palju Eestis sõitsid ja kulus (kui Sul oli oma auto)?

Pere maksab kinni selle kütuse, mis mul laste vedamiseks ja enda koolis käimiseks kulub. Ringi sõitmist on palju, polegi kokku arvutanud ausalt öeldes, aga siin on enamik vahemaid ikka 10 miili ligidal ehk ligi 16km, seega ringi sõitnud olen korralikult. Kütuse peale kulub võib-olla 100 dollarit kuus. Kui on mingeid pikemaid sõite, kulub rohkem. 

Eestis sõitsin tavaliselt kuskil 600-1000km kuus ja kütuse peale kulus 60-100eurot, olenevalt, kui palju sõitsin.

15. Kes see Rob on? Pane pilt ka.

Rob on mu semu siin. Kuna ta oli ise eelmine aasta taolise vahetusprogrammiga Koreas nagu mina praegu USAs olen, siis ta on osutunud üsna nö kasulikuks tutvuseks, sest ta mõistab mu emotsioone väga hästi ning minu küsimused ei ole tema jaoks imelikud.




16. Mis need tahud on, mida au-pairidele enne minekut ei räägita?

Igasugused pisiasjad, nagu näiteks maksude maksmine. Mina kuulsin seda teise tüdruku käest, kes juba siin oli, siin pole keegi mulle tänase päevani sellest rääkinud. Ja neid pisiasju on veel, kõik esimese hooga ei tule meeldegi, siin elades lihtsalt näed järjest, et kõik pole nii lihtne kui alguses tundub.

17. Mis toit on Eestis, aga pole USAs, mis Sulle meeldib? Ja mis on USAS, aga pole Eestis?

Mis on Eestis, aga pole USAs - kohukesed.
Mis on USAs, aga pole Eestis - subway võikud. Midagi rohkem kindlat ei tulegi pähe, igasugused erinevad maiustused kindlasti.

18. Kas oled hakanud USAs midagi tarbima, mida Eestis ei tarbinud (söök-jook)?

Õlut ei võtnud ma eestis suu sissegi, siin olen natukene joonud. Ei ole iga päevane lemmik, aga on juhtunud. Sibulat ei söönud Eestis üldse, siin kui toidu sees on, siis mõnikord söön ikka ära. Aga mitte igakord. Rohkem ei teagi, haha.

19. Kas see pere pöörab palju tähelepanu materiaalsetele asjadele ja hindadele - nö. hoolimise näitamine rahaga(mida kallim, seda rohkem hoolin)?

Ei. Pigem on siin just selline poliitika, et meil on raha, aga milleks osta kallimat, kui sama asja saab odavamalt. Ma ei ole seda konkreetselt näinud, sest ma ei käi nendega koos poes, aga paar sellist repliiki on olnud. Näiteks on siin pood, mis on üsna meie Stockmanni sarnane, et seal on mõni asi väga hea, aga kõikide asjade ostmiseks natukene kallis ja siis mu hostema kommenteeris seda samamoodi, et sealt saab mõndasid asju, mida mujalt ei saa, aga kogu kauba ostmiseks on see liiga kallis. 

20. Milliseid seiklusi nt teistel au-pairidel veel on?

Üks Eesti tüdruk pidi 26ndal detsembril USAsse lendama ja sai eelmine nädal kõne, et tema perekond kolib ära ning nad ei saa teda võtta. Viisa on olemas, kõik on makstud, lennupiletid olemas ja nüüd ei saagi minna. Ma küll lohutasin teda, et vähemalt on ta kodus, mitte USAs lageda taeva all, aga no ajuvaba olukord ju ikka.

Üks Poola tüdruk leidis endale USAst noormehe ja pärast kolme kuud kihlusid. Ja ei ole mingi teema, et tüdruk tahab lihtsalt USAsse jääda, vaid ongi suur armastus. Perekond korraldas neile veel piduliku õhtusöögi, tutvusid omavahel ja tüdruk lubas, et on oma aasta perekonna juures ära, ei lähe enne ära. Minu meelest superarmas. Veidi kiirustamine on võib-olla, aga samas, kui Sa leiad selle õige, tunned ta kohe ära.

Üks Tšehhi tüdruk sai perelt ultimaatiumi - kas ta tuleb nendega reisile ja teeb tööd või jääb koju ja see loetakse tema puhkuseks. Kuna tüdrukul oli puhkust muul ajal vaja, otsustas ta siis kaasa minna. Pere teatas, et ta peab lennupiletid ja muud piletid ise ostma ja tüdruk maksis puhkuse eest ligi 1000$. Selle eest, et ta saaks tööd teha. No see on minu meelest täiesti absurd, aga noh, mis teha, mõni pere lihtsalt on selline.

Üks Saksa tüdruk üritas perele rääkida, et ta tahaks jõuludeks koju minna, aga pere ütles, et ta ei tohi, et neil on teda vaja ja tüdruk ei ostnudki pileteid. Nädal enne jõule sai ta teada, et ta vanaema suri ära ja ta nuttis täiesti lakkamatult tükk aega ning ütles perele, et ta läheb koju, matustele. Ja pere ei uskunud teda. Ütlesid, et kui ta läheb, annavad nad rematchi avalduse sisse. Tüdruk läks ja pere andiski rematchi. Nüüd on tüdruk Saksamaal ja kuna ta aasta lõpuni on aega ainult 3 kuud, arvas ta, et tuleb tagasi, korjab asjad kokku ja jääbki koju. Kusjuures, mitte, et ma oleks temas kahelnud, aga nägin pilte matustest ja ma lihtsalt ei saa aru, mis selliste hostperekondade peas toimub.

Neid lugusid võiks ilmselt lõpmatuseni rääkida, iga päev tuleb mingi uus lugu kuskilt.

2 kommentaari:

  1. See Allana on küll kena tüdruk. Mulle küsimuste postitused väga meeldivad. Eriti see seiklusteteema.

    VastaKustuta
  2. See neiu on tõesti kena ning mulle ka meeldivad sellised postitused. :D Pane siis tihedamini siia nende au pairide juhtumisi! :)

    VastaKustuta