esmaspäev, 21. jaanuar 2013

Uus ports küsimusi

Tehti mulle märkus, et küsimused said ju täis, miks blogi ei ole. Haha.


1) Kas arvutad hindu eurodesse ringi või ei mõtle selle peale?
Kuna see kurss kogu aeg muutub ja see suht mõttetu ka on, siis väga mitte. Ainult siis, kui kellelegi Eestis eputada tahan, kui odav miski oli, siis arvutan, haha.

2) Kas kasutad ameeriklaste ühikuid või eurooplaste? Et näiteks kui keegi küsib, kui pikk sa oled või kui pikk maa kuskile sõita on, siis kas vastad tollides-miilides või cm-km?

Enda pikkust oskan mõlemas öelda ja ütlen vastavalt sellele, mida vaja. Sõitmist arvestatakse siin minutites, seega ma ka sellega ära harjunud. Kuna mul GPS on miilides, siis kasutan ka miile. Aga näiteks kuupäeva kirjutamine ei saa mul kuidagi selgeks, et kõigepealt on kuu ja siis päev. Kirjutasin kodus tahvlile, et järgmine meeting on 2/3, Adam tuli küsis, kas ma mõtlesin teine märts või kolmas veebruar. Ütlesin, et ma üritan kirjutada nagu nemad ehk siis kolmas veebruar. Haha.

3) Kirjutasid kunagi, et teenused on kallid, kas oskaksid mingeid paralleele tuua Eesti hindadega? (nt juuksur, massaaž, geelküüned vms)

No massaaži eest Eestis maksin kuskil 12-18€ tavaliselt, siin leidsin odavaima 65$, geelküüned maksavad siin panek 45$ ja hooldus 40$ (eestis maksin 20€ ja 13€). Juuksur lõikamine on 45-60$, värvimine 65-100$ (Eestis oli värv+lõikus 38€), kusjuures need hinnad ei niimoodi, et kui võtad värvimise, siis saad lõikuse ka. Eraldi on lõikus ja värv ja kui mõlemad teed ja näiteks on pikad juuksed, siis maksabki 160$.

4) Oma blogi alguses kirjutasid, et lubade tegemine ameerikas on käkitegu. Vabandust, kui eksin, aga kas sa mitte neid viis kuud ei teinud? Ei olnudki nii lihtne kui arvasid?

Ma tegin teooriaeksamit kolm korda. Esimene kord oli oktoobris, kui mul väga materjale ei olnud, millest õppida, lahendasin teste netis ja mõtlesin, et kui raske see ikka olla saab. Teine kord oli napp aeg hiljem ning siis oli mul rohkem teste lahendatud, aga ei piisanud. Mõlemal korral kukkusin läbi viimase küsimusega, seega napp kaotus. Siis jätsime suure vahe sisse, kiired ajad olid ning mina ei tahtnud minna ning siis sain endale teooriaraamatu, millest siis õppisin ja jaanuari alguses läksin uuesti, siis tegin teooria nulli veaga ning sõidu järgmisel päeval -5 punktiga (ebavajaliku peatumise tõttu). 

Seega, võib öelda, et on küll lihtne lube teha, lihtsalt mul ei olnud alguses õiget asja, kust õppida.

5) Räägi lähemalt sellest koolisüsteemist, mida au-pair kindlasti õppima peab?

6 creditit tuleb täis saada, võib rohkem muidugi, aga see on miinimum. Enne võis õppida ükskõik mida, mis crediteid andis, nüüd muudeti ära, et peab õppima midagi, milles Sa kasutad aju. Enne paljud võtsid hoopis mingid trennid, nt zumba on selles koolis, kus mina käin.

6) Kas kinos saab käia ühe piletiga mitut filmi vaatamas?

Saab, siin on piletikontroll enne saale ja pärast ei kontrolli keegi, kas tulid saalist või lähed saali. Aga varastamine on see sellegi poolest.

7) Kas läbi Sinu saaks Eestisse kaupa ka tellida?

Saaks, ma saadan nagu nii pidevalt postkontorist midagi kuskile, pole eriline vaev midagi lisaks saata. Aga alati ei tasu see saatmine ära, postikulu on ikka päris suur.

8) Kas tegid keskkooli lõpus inglise keele eksami ka? Kui jah, palju punkte said?

Ei teinud, ma ei osanud seda keelt nii hästi.

9) Kui kaua olid enne USAt inglise keelt õppinud, mis hinne see sul koolis oli? Ja kuidas ise tundsid, kas oskad hästi või keskmiselt või halvasti?

Hakkasin esimeses klassis õppima, eelkursusena, kolmandast klassist ainena. Kuni seitsmenda klassini oli 5, edasi oli 4. Gümnaasiumis teise kooli minnes oli 3 terve gümnaasiumi aja. Ma ei tundnud, et ma oskaks seda halvasti, aga väga kindlalt ka ei tundnud. Eksamit ei teinud, seega hästi ei osanud.

10) Vaatasin sinu programmi kodulehelt, et aupairiks saamiseks peab omama soovituskirju. Kellelt need küsisid ja kas nende inimestega võetakse reaalselt ka ühendust?

Kui ma õigesti mäletan, oli 2 tükki tööandjatelt töö kohta ja 1 siis iseloomustuse soovitus, aga ka tööandjalt. Või midagi säärast. Ma ei mäletagi enam. Mulle kirjutasid Evelin ja Kristi, kelle mõlema juures lapsehoidjana töötasin ning Kairi (mu onu elukaaslane) kirjutas iseloomustuse, tema lapsi olen ka natukene hoidnud. Ja ühendust võeti ka, helistati ja kontrolliti ankeet uuesti üle.

11) Kui teiseks aastaks jääda otsustad, kas jääd samasse perre või pigem kuskile mujale?

Igal juhul siia. Mul on siin täiesti kirjeldamatu elu lihtsalt, ma ei väsi seda kordamast. Isegi kui teised au-pairid sama ütlevad, et nende pere on parim ja blablabla, siis minu oma ongi. Ma armastan meeletult seda reeglitevaba elu ning ma ei suudaks enam iialgi kuskil peres elada, kus ma oleks laps, kellele reegleid peale pannakse.

12) Mis keeles nüüd unenäod on?

Hea küsimus, haha. Oleneb, mida unes näen. Eesti ja inglise keeles.

13) Kas see on tõsi, et Ameerikasse minnes alguses raadiot kuulates just kui tead kõiki laule, sest meil Eestis need samad?

Üldiselt küll jah. Meil on raadiotes maailma muusika, neil on ainult USA muusika. Väga väga harva tuleb sealt midagi Euroopa artistidelt vms.

14) Kui palju õlu maksab?

Ma ei teagi, pole pidanud ostma. 6 pudelit siidrit (mingi 250ml vist) maksab 6-8$.

15) Millal Miamisse lähed?

Ilmselt mais. Esialgu plaanisin sünnipäeval, aga ühendan kasuliku meeldivaga ja lähen hiljem.

16) Kui lähedal Su majale elab kõige lähem sõber?

Ma arvan, et Zuri, ligikaudu 9 miili ja umbes 20 minutit sõitu, olenevalt, kui tühi tee on. 

17) Millised õigused on 18. ja 21.aastasel inimesel? Kas Ameerikas 18 ei tähenda midagi, nende jaoks on täisealine 21?

18.aastane saab täisload näiteks teha, klubisse minna (aga mitte juua), ma ei tea, kas on midagi veel. 21.aastaseks saamisega lisandub õigus juua ja suitsetada.

18) Kuidas USAs Bieberisse suhtutakse?

Nagu Eestiski. On armastajaid, on vihkajaid. Mulle tundub, et vähemalt minu tutvusringkonnas tolerantsemalt, sellist ilma asjata vihkamist eriti ei ole. Ei pea olema fänn, aga leian, et nii noort ja edukat inimest respekteerida võiks ikkagi.

19) Kas väljas pakutakse tervislikku toitu?

Siin on menüüdes üsna tihti lisalehekülg madala kalorsusega toitudele ning kuna siin on enamasti alati toidul juures ka kalorite hulk, saab ise tervislikumat asja tellida. 

20) Oled sa seal olles juurde või pigem alla võtnud?

5.august Tallinnas ja 20.jaanuar USAs vahe on pigem alla võtnud. Haha. 

**Järgmise korrani!

2 kommentaari:

  1. Suitsetada tohib alates 18-aastaselt minu teada. Osta saab kindlasti kui oled vähemalt 18.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ahaa.. See vist valesti meelde jäänud mulle siis kuskilt :)

      Kustuta